vrijdag 31 maart 2017

♡ Crochet: Knotten Fourtune CAL2017 & Week 2. 1-4,..


En weer zijn er vier weken omgevlogen en heb ik er een prachtig gehaakt vierkant erbij.
De Knotten Fourtune CAL2017 is nog in volle gang en je kunt nog steeds aanhaken, de patronen blijven nog een poosje op de site staan van Knottenwol, super leuk om nog te beginnen!

Deze vier weken zijn heel anders als de eerste vier weken, de eerste vier weken haakte ik een vierkant helemaal aan elkaar vast, van boven naar beneden, klik HIER! en bewonder!
Deze vier weken haakte ik in driehoeken, toch ook weer aan elkaar maar van links naar rechts en van beneden naar boven, huh, denk je nu wellicht, jaha..het was de eerste week even zoeken hoe het patroontje ging, maar ik had al snel de draad te pakken.

Kom ik laat je zien hoe ik aan de slag ging en welke week deze keer mijn lievelingsweek is geworden.




Week 1, in deze week moest ik goed kijken hoe het patroontje zat en waar ik aanmoest hechten en waar af en ga zo maar door.
Dit ook doordat bij de uitleg geen toeren worden genoemd, maar rijen, ik zat steeds in mijn hoofd met toeren en had dan veelste veel `rijen` gehaakt.
Gelukkig kwam ik er snel achter en met een plaatje op FB ben ik eruit gekomen.

De kleuren zijn zo prachtig bij elkaar en ook hierin weer heel anders als in de eerste vier weken van de Knotten Fourtune CAL2017.
De kleuren die ik in week 1 gebruikt heb zijn, donkerblauw, deminblauw, lichtblauw en wit.
Wil je weten welk kleurenpakket ik gekozen heb met de code`s, klik dan HIER! en als je het leuk vind kun je nog zo aanhaken.


Week 2, ook een week waar ik echt even moest bekijken hoe het patroontje liep, en weer via FB gekeken naar een plaatje toen ik er helemaal uit kwam.
Deze keer gebruikte ik drie kleuren, namelijk donkerblauw, lichtblauw en taupe.
De kleur taupe blijft toch mijn lievelingskleur in dit geheel, jammer dat het niet zo veel gebruikt wordt in dit gehaakte vierkant, wie weet in het volgende gehaakte vierkant weer meer, aangezien de kleur donkerblauw bij mij ook bijna op is.

De steken die je gebruikt in deze vier weken zijn simpel en je gebruikt in het totaal maar twee steken, de tunische rechte steek en de tunische breisteek.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel goed moet opletten, aangezien ik dan zo lekker aan het haken ben, dan haak ik zo door met bijvoorbeeld de breisteek, terwijl het de rechte steek moest zijn.


Week 3, qua kleurencombinatie en patroon echt helemaal mijn week, zo mooi deze kleuren bij elkaar.
Ik gebruikte de kleuren donkerblauw, deminblauw, wit en taupe, bij elkaar een prachtig geheel.

Op Instagram plaats ik gedurende de CAL2017 elke week een feed hoe mijn werkje gevorderd is en hoe ik het vond en nog veel meer, wil je deze feeds niet missen, klik dan HIER! en klik op de button `volgen`, super leuk!
Daarnaast plaats ik om de week op Facebook, ik moet echt heel eerlijk bekennen dat ik dat dus vergeten ben de laatste weken, ik hoop de volgende twee vierkantjes het weer op te pakken, een foto te plaatsen, klik HIER! om naar mijn FB-pagina te gaan.


Week 4, een frisse week met heerlijke kleuren en deze week haakte ik het vierkant dicht, met het laatste driehoek wat ik mocht haken, haakte je de twee driehoeken aan elkaar en zo kwam het tot één geheel, een gehaakte vierkant, ik vind het patroon echt super leuk geworden, uniek!

De kleuren die ik gebruikte bij dit vierkant zijn donkerblauw, lichtblauw, wit en taupe.
De volgende weken voor een nieuw vierkant heb ik stiekem al bekeken en dat ziet er ook goed uit, ik ben reuze benieuwd of ik het weer voor elkaar krijg.

Vind je het nou ook leuk om mee te haken aan de Knotten Fourtune CAL2017, klik dan HIER! en bekijk de patronen, elke week plaatst Francis, eigenaresse bij Knotten een patroon online voor `n stukje van het vierkant!


Tadaa..en dit zijn ze geworden, tot nu toe heb ik twee gehaakte vierkanten klaar!
De onderste die je ziet is gemaakt in de eerste vier weken en de bovenste is van deze vier weken, wat ik bijzonder eraan vind is dat de kleur donkerblauw als het ware doorloopt en zo lijkt het net een waaiertje, gaaf he?!

De schaal die ik gebruik, waarin ik de bolletjes heb zitten, is van Riviera Maison, een super makkelijke schaal om te gebruiken met haken, je legt je bolletje erin en het bolletje blijft er ook in doordat de schaal hoog is. 
Ideaal voor bijvoorbeeld als je buiten haakt en niet je bolletjes over de stoep heen wilt halen.

En dan nu mijn lievelingsweek en mijn vervelendste week, ik kan je al geruststellen dat ik deze keer geen vervelendste week heb gehad, daarom deel ik deze keer welke week ik het mooiste vind qua kleurencombinatie en als je goed gelezen hebt, heb ik dit al verklapt in bovenstaande zinnen.

Lievelingsweek:
Week 3, de kleurencombinatie in donkerblauw, deminblauw, wit en taupe, prachtig!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit bericht is deels gesponsord door Knotten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achter laat!